למסלול ים אל ים יש גרסאות רבות. הקונספט הכללי הוא להגיע מים אחד לשני (ים תיכון לכנרת או הפוך). הפעם הצטרפתי לריצה של קוקו בווריאציה קלה יותר של המסלול.
ההתחלה מכביש 89 בסמוך לכברי. מכאן מתחילה מגמת עליה ארוכה אך מתונה לאורך רוב המסלול. אומנם הבאתי מקלות אולם השיפוע המתון לא ממש אפשר להשתמש בהם.
תוואי נוח – ממש צריך לרוץ
הריצה על שבילי עפר נוחים (מידי) ולעיתים כביש. לאורך המסלול עוברים מספר מעיינות, אולם בתקופה הזאת של השנה הם ריקיים – עין געתון, עין אשחר.
לאחר כ- 14 ק"מ, מגיעים למערת נטיפים קטנה
מערת נטיפים ללא שם
לאחר שני ק"מ נוספים, מגיעים למאגר מים הר אגר. מבחוץ, לא נראה שום דבר מיוחד אולם שני פתחים מסתירים מאגר מים די גדול בגודל של בריכת שחיה.
הפתח של מאגר מים הר אגר
נכנסים והמים נקיים ומרעננים – ממש הפתעת המסלול.
בהמשך חוצים את תרשיחא, כפר נחמד, נקי באופן מפתיע ומזכיר (אם ממש ממש מתאמצים) כפרים בהרים באירופה.
אני דבק במסלול המתוכנן גם במחיר של טיפוס
נמשיך ונאגף את אגם מונפורט – שהוא כצפוי לא ממש מרשים ונכנסים לשביל נוח ביער ולאחר מכן רצים לאורכו של נחל כזיב שבחלק זה יבש. חוצים את כביש 89 בסמוך לגשר אלקוש וכאן למעשה מתחברים למסלול הרגיל של ים אל ים.
זה מאפשר לטבול במעיין עין חותם
מעיין טביל עין חותם
ומיד לאחר מכן להפרד מהמסלול הרגיל ולעלות על חלק ארוך על כביש עד לבית ג'ן.
נשנושי פטל לפני בית ג'ן
לאחר שחוצים את בית ג'ן, למעשה מתחילה ירידה עד לסיום.
עין גרגה ליד בית ג'ן
העליות במסלול מתונות אולם הירידות יותר תלולות. כאן לדעתי החלק היותר יפה של המסלול, עם נוף מרשים, סינגלים, חורש.
סינגל גלילי
עוברים את שפר מתרשמים מהצפיפות בלולים, חוצים את כביש 866 ונכנסים לאמירים. לאחר שנצא מאמירים, נותרה ירידה של מספר קילומטרים על לחניות נחל עמוד תחתון – סוף המסלול שלי. ניתן להמשיך עוד כ-10 ק"מ בנחל עמוד עד לכינרת – אני ויתרתי על זה.
נוף לכיוון מזרח
סה"כ 62 ק"מ עם 1,800 מטר טיפוס.רמת קושי/טכניות – קל. Supported
גרף עליות קוקו חוצה צפוןלמסלול בסטרבה לחצו כאן
הרשמו לקבלת עדכונים
בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם
תאור המסלולים וקובץ מסלול gpx הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.