סיבוב בגליל התחתון המתאים לקיץ

מאת: אופיר ורדי 01/09/2022

הריצה בקיץ הישראלי אינה פשוטה – שעות הריצה מוגבלות, יש צורך בנקודות מילוי מים ובכלל, אם יש אפשרות להתרענן במעיינות זה בכלל מעולה.

הסיבוב הזה מקרית טבעון עונה על כל הדרישות. 30 ק"מ עם כ-900 מטר טיפוס, נופים מגוונים והפתעות.

ההתחלה היא מהחניה בקרית טבעון – קישור לניווט לחניה: https://waze.com/ul/hsvbfpmn9e

מתחילים לרדת בוואדי ומתחברים, כצפוי, לשביל ישראל. לאחר מספר ק"מ, נפרד זמנית משביל ישראל, נחצה את כביש 762 ונמשיך לכיוון נופית.

ליד כביש 762

עולים בסינגל לנופית ורצים בשביל המקיף אותה.

הנוף מנופית

יורדים שוב וחוצים את כביש 7705, חוצים את נחל ציפורי ורצים קצת לאורכו.

לאחר כ-12 ק"מ מגיעים לחניון לילה עדי ובצמוד לבית העלמין יש את נקודת מילוי המים הראשונה.

נמשיך בשבילים לבנים, לעיתים בכביש סלול ובסינגלים (התוואי יריץ כולו ודי נוח) עד לכעביה. לכאורה, בכניסה לכעביה יש סופרמרקט אולם תמיד כשעברתי שם הוא היה סגור. בכל מקרה, בהמשך המסלול יש לא מעט ברזי מים ליד הבתים בהם ניתן למלא מים.

לאחר כשני ק"מ נוספים, כשכבר מתחיל להיות חם, מגיעים לנקודת ההתרעננות הראשונה – עין יבקע – מעיין הסוסים.

זה העומק של עין יבקע

מעיין צלול, בשטח גדול אולם רדוד למדי. עדיין ניתן לשכב במימיו ולהתרענן.

עין יבקע – לא עמוק אבל צלול וקריר

ממשיכים ועולים לאלוני אבא. נחצה את הישוב הקטן כאשר ברחוב הראשי יש שתי נקודות מים נוספות.

ממש לאחר שיוצאים מהישוב, מגיעים לבאר אבא – לידה יש את אחת מהנדנדות הגבוהות ביותר שראיתי.

הנדנדה של באר אלון

בכל מקרה אל תוותרו על טבילה בבאר – התרעננות מבורכת שניה.

באר אלון

ממשיכים בשביל יזרעאל. בקושי מצליחים שוב להתחמם ומגיעים לעין אורן – מעיין עמוק נוסף. כמובן שהטבילה מתבקשת.

עין אורן

ניתן להמשיך לבאר טבעון (הפעם ויתרתי על זה) וממשיכים לכיוון טבעון, ולנקודת הסיום.

סה"כ 32 ק"מ עם כ-960 מטר טיפוס

למסלול לחצו כאן

הרשמו לקבלת עדכונים
Loading

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים וקובץ מסלול gpx הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן