סיבוב מצאלים – עין נמר – מעלה גורני – מצדה למטה ולמעלה

אופיר ורדי 10/12/2021

זה בהחלט היה מעניין. תכננתי מסלול חדש במדבר יהודה והוא הצליח להפתיע אותי.

מתחילים מחניון לילה צאלים אשר נגיש בקלות לרכב פרטי. מתחילים מיד בעליה לכיוון מעלה צאלים שאותו נעלה, על מנת לראות את הזריחה המדהימה על ים המלח.

לאחר 5 ק"מ של עליה רצופה, ממשיכים בסינגל כחול שהופך לירוק, עוברים את גבי הרדוף, עד שמגיעים למעלה נמר. יורדים בירידה תלולה עד לעין נמר.

ניתן לטבול ולהתרענן במעיין ומיד לאחריו נמשיך כמאה מטרים במורד נחל צאלים עד למעלה גורני שאותו נעלה.אני רץ ורואה בשעון שכנראה פספסתי את הפניה למעלה גורני בכמה מטרים. אני אומר לעצמי – טוב אני אתחיל לטפס ואתחבר למסלול. מנסה להתחבר למסלול שוב ושוב ואז אני מבין – אין מסלול. לא רק שאין ממש שביל, בטח שאין סימונים. יש רק רוג'ומים שאותם יש לאתר כל פעם. מדובר על מעלה תלול, טכני ולא מסומן, שלא רוצה להגמר. זה החלק הקשה ביותר במסלול.

בסיום המעלה יש אפשרות להמשיך לתצפית על נחל גורני – ומשם נחזור ונתחבר לשביל ישראל עד למצדה עם סטיה קטנה בסביבות הק"מ ה-17 לתצפית ולתוואי יותר מעניין בחלק ממעלה ענבה.

במצדה ניתן כמובן לעשות הפסקה קלה לקולה וגלידה כמיטב המסורת, ולהמשיך בירידה בסינגל הדרומי מעלה אלעזר התלול עד למרגלות מצדה – החניון התחתון. נכנסים לשביל הנחש בשביל לעלות שוב עד למעלה ולהתחבר לשביל הסוללה  ושוב לקנות גלידה וקולה.

לאחר שהצטיידנו במים, נפרדים ממצדה בשביל הרץ שמתחבר לסינגל אדום. אנחנו קרובים לחניון צאלים אולם לסיום, נפנה ונתחבר למעלה ענבה על מנת לצבור קצת טיפוס ולהפרד מהמקלות. עולים כמה שרוצים, וחוזרים חזרה, מתחברים דרך גיא סלעים לנחל צאלים וחזרה לרכב.

ניתן לוותר על החלק האחרון ומהסינגל האדום ניתן לחזור ישירות לחניון לילה צאלים ולרכב ובכך לקצר קצת את המסלול אם התייאשתם….

המסלול הינו 41 ק"מ עם כ-2,600 מטר טיפוס

הבהרה: מדובר על מסלול טכני, בעל חלקים תלולים במיוחד, ללא קליטה סלולרית בחלק מהמסלול. הוא יקח לכם יותר זמן ממה שאתם חושבים. בהחלט לא מיועד למי שאין לו ניסיון בריצה בשטח טכני ובניווט עצמאי. רמת הקושי לא פחותה מ-EGET

למסלול לחצו כאן

תמונות מהמסלול

הרשמו לקבלת עדכונים
Loading

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים וקובץ מסלול gpx הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן