מקיבוץ האון למוצב זהר ותצפית לירמוך

תומר פטרון, 17/05/2021

יצאנו בשעה 4:30  לריצה מקיבוץ האון על שפת הכינרת לעליה על רמת הגולן לכוון הר שריר. ריצה מהנה בה בלי לשים לב עולים מאוד גבוה לרמת הגולן. בדרך עוברים את יער מבוא חמה עד שמגיעים לבונקר שחולש על כל דרום הכינרת. מדהים. מקום מעולה לצילומים. גם נכנסנו פנימה לבונקר לקבל קצת זוית ראייה היסטורית ואכן קיבלנו.

המשכנו מעלה עד שהגענו לתצפית הר נמרון שמשקיף על הכנרת מלמעלה. המקום משמש נקודת יציאה למצנחי רחיפה וגם אחלה מקום לקמפינג. איזה זוג כבר חשב על זה.

משם הריצה היא מזרחה על המישור של הרמה. מלא שדות חקלאיים חיטה, שום, בצל ירוק, כוסברה, כרישה. בהמשך מגיעים לשער עם דרך אספלט ישנה ושלט המזהיר שמותר לעבור בדרך מצאת החמה עד שקיעתה בלבד.

הדרך יורדת מהרמה כלפי מזרח לכוון תצפית לעבר נחל הירמוך. רואים שהדרך כלל לא בשימוש ומלא בונקרים סורים הרוסים יותר או פחות באיזור.

הדרך נראית כאילו אנו לא אמורים להיות בה למרות שהיא מותרת לשימוש אבל המחשבה כל הזמן היא שמכל צד יש מוקשים. הגענו לתצפית גבוהה מעל נחל הירמוך, ניתן לראות מפתח גדול של העמק שמעבר לו זה סוריה. ניתן גם לראות את הגשרים העתיקים של הרכבת החיג'אזית מעל הנחל. ממש מרשים.

חוזרים חזרה באותה הדרך, כאשר ניתן לעשות גיחה למעיין עין שריר ולרדת בסינגל בחזרה לתחנת הדלק בקיבוץ האון

24 ק"מ עם 740 מטר טיפוס

למסלול לחצו כאן

תמונות מהמסלול:

הרשמו לקבלת עדכונים

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.