EGET – עין גדי אקסטרים טראק

מאת: אופיר ורדי, 07/03/2021

ריצה שניה במסלול: 26/11/2021

ריצה שלישית במסלול: 16/3/2023

תקופות מאתגרות דורשות מסלולים מאתגרים. אז בלי להגזים, היום אני ואייל עשינו את המסלול הקשה והמאתגר ביותר בארץ.

המסלול הזה כל כך מיוחד שמגיע לו שם יחודי לעצמו – EGET – Ein Gedi Extreme Track הנתונים היבשים אמרו 35 ק"מ עם 3,000 מטר טיפוס, אולם הנתונים היבשים לא מספרים את כל הסיפור כי היו הרבה נקודות רטובות בדרך.

התחלנו עם אור ראשון מעין גדי במעלה צרויה – ובשלושת הק"מ הראשונים כבר מטפסים יותר מ-500 מטר. עברנו בסכין הר צרויה המהממת עד לפסגת הר צרויה לזריחה.

מכאן, באופן ספונטני, אשר תוכנן ערב לפני, סטינו מהמסלול לתצפית על נחל חבר. ניתן לוותר על החלק הזה ולהמשיך לשאר המסלול מאחר ויש מספר רב של תצפיות מהממות.

עוגת פרג על רקע מעלה איסיים

המשכנו למעלה האיסיים אשר יורד לנחל ערוגות, אל מעלה האיסיים נחזור בהמשך אבל הפעם בעליה. לאחר הירידה התלולה מיד פנינו  לכיוון מעלה בני המושבים ואכן עלינו את מעלה בני המושבים.

מעלה בני המושבים

עליה קלה זה לא. הגענו למצפה עין גדי ומשם שוב ירידה טכנית תלולה במעלה עין גדי למעיין עין גדי אשר זיכה אותנו בטבילה מרעננת – המים במעיין חמימים אז גם אם קצת קר אין בעיה להכנס.

מעיין עין גדי

משם ירדנו לתחתית מפל דוד וחזרנו דרך עין שולמית שהוא בעצם צינור מים שבו ניתן למלא מים קצת חמימים לשתיה.

מפל דוד

זה עין שונמית שימו לב לא לפספס

עד לכניסה לשמורת עין גדי אין נקודת מים אז כדאי לנצל את זה. יורדים למערת דודים ולחלק העליון של המפל לשכשוך רגליים ולרחצה.

ליד מערת דודים יש שני גבים עמוקים ומעולים לטבילה

המשך הדרך אשר חצתה את המקדש הכלכוליתי הובילה אותנו בשביל צפית לגב החלון המדהים והמשך הטיפוס לפסגת הר ישי. בשלב זה היינו לאחר שלושה טיפוסים משמעותיים ובהחלט הגיע לנו צ'ופר משמעותי.

גב חלון כאשר הוא יחסית יבש

בריצה השלישית של המסלול, שהייתה בדיוק לאחר גשמים, גב חלון היה מלא ומעולה לרחצה

גב חלון מלא
מהר ישי ירדנו במעלה ישי לבית ספר שדה עין גדי אבל זה לא היה סוף הסיפור.

פסגת הר ישי

בכניסה לנחל דוד קניתי קולה וגלידה אולם נחל ערוגות קרא לנו ולאחר ריצה מנהלתית קצרה נכנסנו דרך עמדת ביקורת גבולות רט"ג לנחל ערוגות לא לפני ששוב קניתי קולה וגלידה. טיפסנו בנחל ערוגות למפל הנסתר לשכשוך קריר ומשמעותי נוסף. משם ממשיכים לבריכות העליונות ואי אפשר להמנע מטבילה נוספת.

טוב, צריך לחזור לאוטו אז בחרנו כמובן במסלול הקשה – טיפוס במעלה האיסיים האינסופי בשביל לרדת במעלה צרויה שהוא הרבה יותר טכני בירידה מאשר בעליה.

מספר טיפים למי שרוצה לעשות את המסלול:

• כדאי להתחיל מוקדם בגלל הגבלת שעות של שמורת נחל ערוגות ועין גדי
  • המסלול מאוד טכני. למי שאין נסיון בכלל בשבילים טכנים – רצוי להתנסות לפני שעושים את המסלול הזה
  • עליות וירידות – 3,000 מטר טיפוס וירידה זה לא מעט. השיפועים תלולים ויש כאן מאמץ לא מבוטל
  • ניתו לקצר את המסלול – להפסיק לאחר הירידה מהר ישי בשמורת עין גדי, או לאחר שעושים את נחל ערוגות (לוותר על העליה במעלה איסיים)
  • נקודות העניין במסלול מדהימות – אל תוותרו עליהן – מעיין עין גדי, המפל התחתון, מערת דודים, גב חלון, המפל הנסתר והבריכות העליונות
ללא ספק זה המסלול הקשה, המאתגר והמרהיב בארץ. 3,000 מטר טיפוס, 35-40 ק"מ (תלוי אם רצים באופן ספונטני לתצפית על נחל חבר). מי שיעשה את המסלול מקבל גלידה על חשבוני, אז כדאי למהר, לפני שהחורף יגמר.

להורדת המסלול – לחצו כאן

הרשמו לקבלת עדכונים

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים וקובץ מסלול gpx הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.