אופיר ורדי 22/04/21
100% DNF (Did Not Finished)אבל בואו נחזור קצת אחורה. כבר לפני כמה שנים שמעתי על שביל הוואדיות בחיפה. חוץ מזה שהוא בלתי אפשרי לא היה הרבה מידע נוסף. הצלחתי למצוא את המסלול אולם לשמחתי, זה לא יצא לפועל.
אתם בטח חושבים – עוד שביל, מה כבר יכול להיות? למעשה מדובר בשביל שאורכו 57 ק"מ שתופר את כל הוואדיות בחיפה. עולים ויורדים, עולים ויורדים וחוזר חלילה.השביל לכאורה מתוחזק על ידי עמותה בחיפה. יצרתי קשר איתם והסתבר לי שב-2015 היה בשביל מירוץ אולטרה ו-100% מהמשתתפים לא סיימו. טוב, זה הדליק אותי. כנראה יש משהו במסלול הזה. עכשיו גם הרגשתי מוכן להתמודד עם אתגר כזה, לאחר תקופה ארוכה של אימונים, אתגרים משמעותיים ויכולת מנטלית משופרת.
התחלתי לבדוק ולבחון את המסלול. מפות החום הראו קור מוחלט. אף אחד לא עובר בחלק גדול מהוואדיות. מסתבר שכבר תקופה ארוכה השביל לא מתוחזק, חלקו חסום עם פסולת בניה, השיחים והסבך כיסו חלק אחר ממנו וגם השאר במצב עביר לא ברור, במקרה הטוב.דיברתי עם עמית וסיכמנו לעשות את המסלול. זה המסלול שהתכוננתי אליו הכי הרבה והגעתי אליו הכי פחות מוכן. ניסיתי להבין איך עוברים ומאיפה עוברים, בחנתי מפות וצילומי אוויר, מפות חום, ניסיתי להבין איפה יכולים להיות מחסומים ושיערתי שלאור המורכבות זה יכול לקחת 8-9 שעות. בסוף זה לקח יותר מ-12.
בדרך כלל אני לא מתכונן למסלולים. אני כמובן בודק היכן יש נקודות מים, מהו התוואי ומה פחות או יותר גרף הגבהים. אני סומך על יכולת האילתור שלי ואוהב להתמודד בשטח עם האתגרים, ככל שיהיו.האמת שאין מילים שיוכלו להעביר את האתגר והקושי במסלול הזה. רמת האי עבירות שלו, מורכבות הניווט, השבילים הטכניים והריכוז הדרוש בכל צעד בהחלט עושים אותו למסלול הכי קשה בארץ.
אני לא מגזים, רצתי בלא מעט מסלולים מאתגרים ואין מסלול קשה כמו המסלול הזה.
אני יכול לספר על כל ואדי ושביל, מההתחלה בדרך התיכונים שאינה קיימת, המשך בואדי אבן שבהחלט היו בו לא מעט אבנים, מעבר בשבילים הזויים בין בתים, המשך לכיוון ראש מיה, ירידה בואדי רמז הנטוש, שביל רמת אלון שדווקא היה בסדר ועוד עשרות ואדיות שאף אחד לא עובר בהם. אבל אף אחד. אולי לפני כמה שנים תחזקו אותם אבל כרגע רק חזירי בר נמצאים בהם.
אם אתם רוצים לקבל את החוויה של מרתון בארקלי אשר נחשב למירוץ הכי קשה בעולם, זה המסלול. מעניין מי עוד יצליח לעשות אותו. בסופו של דבר, אין ספק שההחלטה הכי טובה שעשיתי היא לבוא עם טייץ ארוך. פעם ראשונה שאני רץ עם טייץ ארוך והם הצילו את חיי ממוות ארוך ביסורים. אבל לא הכל היה קשה, הפלאפל בסוף במרכז הכרמל היה דווקא בסדר. המסלול מיועד לבעלי ניסיון רב בשטח. ניתן לנסות ללכת / לרוץ חלק ממנו וגם זה יהיה אתגר משמעותי. למסלול לחצו כאן תמונות מהמסלול