סובב מכתש רמון

אופיר ורדי, 06/05/2020

כבר כמעט שבוע לא רצתי אולטרה והנה הופיעה בפני הזדמנות חד פעמית – מזג האוויר היה אמור להיות קריר. מייד האופציה של סובב מכתש רמון שלא הייתה אפשרית בגלל הקורוני חזרה להיות על השולחן.

תכנון מסלול במדבר אף פעם לא פשוט – בעיקר בגלל הלוגיסטיקה. אין שום נקודת מים. בד"כ מתחילים ממצפה רמון אולם מה ההגיון בזה? מצפה רמון זה המקום היחידי שאפשר לקנות מים וצ'ופרים אז מן הראוי ששם תתוכנן תחנה.

בנוסף, תכננתי להטמין מים בנקודה שהמסלול חוצה בה את כביש 40 ולהתחיל מחניון יום הר ארדון. אייל הצטרף אלי ל-30 הק"מ הראשונים במסלול.

תכנונים זה דבר יפה אולם הרכב שלי לא הסכים בשום פנים ואופן להגיע להר ארדון. ניסינו לשכנע אותו, לדבר על ליבו, לדחוף, להרים והרכב בשלו. באולטרה תמיד יש הפתעות ותמיד צריך לדעת לאלתר או להכין Plan B אז נסענו והתחלנו את הריצה מחניון רמת סהרונים. משמד עוברים ליד גבעת חרוט ומטפסים להר ארדון , יורדים ממנו וממשיכים לשפת המצוק ומטפסים במצד מחמל.

למעשה עד מצפה רמון היה מזג אוויר מעולה ונעים, והתוואי היה די נוח ולפעמים אפילו משעמם. במצפה רמון הייתה את ההפתעה השניה – בתחנת דלק קניתי מגנום קרמל עם אגוזי לוז. הטעם פשוט שמיימי. מושלם.

ממצפה רמון התמונה התהפכה. התחיל להיות ממש חם כאשר יורדים וחוזרים למכתש – הבטיחו 23 מעלות והיה 30. גם המסלול נעשה יותר מעניין בסינגלים טכנים, חול עמוק, עליות וירידות תלולות (שן רמון, הר טריז, הר סהרונים)  ושלג שמפריע בפסגות. או שלא היה שלג?

החום היווה אתגר רציני – קשה לשמור על קצב מהיר כאשר מאוד חם במיוחד כאשר אתה לא מאוקלם, אבל שוב, אנחנו אוהבים הפתעות.

המשכתי דרך גב פרסת נקרות, מצד סהרונים והפתעה נוספת הייתה ממש בסוף הריצה – אני מגיע לחניון והאוטו שם!! ואפילו לא פרצו אליו!!! קצת מעליב, אז מה אם זה סקודה?
הסתיימו 70 ק"מ, עם מעל ל-2,000 מטר טיפוס ואפשר לפרוש בשקט.

למסלול לחצו כאן

תמונות מהמסלול:

הרשמו לקבלת עדכונים
Loading

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן