צוקים – צופר – זעף – ברק

מאת: אופיר ורדי 25/05/2023

מסלול מורכב ודי מאתגר בערבה המתחיל מהישוב צוקים. למעשה ניתן לחלק את המסלול לשני חלקים – מקטעים קלים מאוד לצד מקטעים קשים, מאתגרים ומאוד טכניים. כזו היא הערבה – שרובה מישורית והתנועה בה קלה מאוד לצד צוקים וחלקים יותר הרריים ותלולים שמציבים אתגר בפני כל אחד.

נחל צופר

ההתחלה מהישוב צוקים ממנו נרד לנחל צופר. רצים לאורך הנחל, בתוואי קל במגמת עליה מתונה כשבעה ק"מ עד למפגש עם שביל ישראל.

מבט למעלה עשוש ולנחל עשוש
מבט למעלה עשוש ולנחל עשוש
לאורך הגדות של נחל צופר נצפה בצוקים מרשימים

זריחה
זריחה

לאחר שחוצים את שביל ישראל מתחילים לטפס על הצוקים המרשימים עד שנגיע לפסגה 301.

נוף צוקי
נוף צוקי
במהלך הריצה, נוכל לשים לב שאין קשר בין המצב בפועל ובין המפות והמפות הטופוגרפיות שבאזור הזה רחוקות להיות מדויקות. כאשר במפה מצויין שאתה במגמת עליה למעשה אתה בירידה וההיפך.

עליה על הסכין
עליה על הסכין

הנוף בדרך לפסגה 301 מרשים לכל כיוון שתסתכלו

מפל ללא שם בערוץ נחל ללא שם
מפל ללא שם בערוץ נחל ללא שם
לאחר שיורדים מהר 301 מתחברים שוב לנחל צופר ועולים על סכין ורצים על הרכס לכיוון דרום.

נוף מהר 301
נוף מהר 301

התוואי די מאתגר ולעיתים נראה בלתי אפשרי – אולם מדיווחים עולה כי הוא אפשרי.

צוק
צוק
בסופו של דבר יש ירידה תלולה ומסוכנת אל נחל זעף.

ירידה לנחל זעף
ירידה לנחל זעף

מכאן, שוב התוואי הופך להיות קל ומישורי כאשר ממשיכים לרוץ על שביל לבן שמתחבר לשביל ישראל עד לחניון לילה נחל ברק.

מכאן, קיימת אפשרות לחזור אל צוקים – במפת המסלול השארתי את האפשרות הזאת למי שמעוניין – כמובן מדובר על הארכה של המסלול (בחניון לילה נחל ברק אמור להיות ברז מים של רט"ג).

במסלול אין אטרקציות מיוחדות מלבד נופים מרהיבים והתנועה בשטח נידח ובלתי מוכר.

25 ק"מ, 740 מטר טיפוס רמת קושי/טכניות – קשה מאוד. UnSupported

למסלול לחצו כאן

פירוט חלק מהמסלול מבוסס על תיאוריו של שוקה רווק – מקור חלק מהצילומים ממאגרי תמונות. חלק מהמסלול לא בוצע בפועל.

הרשמו לקבלת עדכונים
Loading

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים וקובץ מסלול gpx הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן