מאת: אופיר ורדי 27/06/2022
עודכן : 24/08/2022*** עידכון חשוב ***
הבעיה אשר הטרידה רבים במשך שנים נפתרה היום ה-24/08/2022 בעידכון תוכנה רישמי של גרמין. לאחר מספר שבועות בעידכון בטה (עידכון שאינו רישמי וסופי), גרמין שחררה את גרסה 9.33 לשעונים פניקס, אפיקס ושעונים נוספים אשר נותן מענה מושלם לבעיה. לאחר המאמר שלי אשר הובא לידיעת גורמים בכירים בגרמין העולמית, ניתן דגש משמעותי למתן פתרון. מעכשיו, ניתן לדעת לאן לפנות בכל פיצול ומה המסלול הנכוןובא לציול גואל – המסלול הנכון מסומן בשעון
בכל מקרה אני משאיר את המאמר אשר מתווה דרכים להתמודד עם בעיות דומות
שעוני גרמין הם הטובים ביותר בשוק לצרכי ניווט בשטח בריצה, טיול, אופניים ובכלל. ראשית, יש מפות טופוגרפיות בשעון עצמו, ניתן לתכנן ולהעלות לשעון בקלות קובץ GPX ולנווט בשטח.
מלבד המפה הטובה שגרמין בעצמם מספקים, ניתן להעלות לשעון מפות ממקורות שונים. כבר כתבתי איך מעלים בחינם מפה לשעון גרמין לכל אזור בעולם.אז מה שנותר, זה רק לצאת למסלול – בשטח או בעיר, ולהנות. יחד עם זאת, כאשר מגיעים למסלול שיש בו שבילים שחוצים זה את זה, אין שום דרך ברורה לדעת לאן לפנות. דווקא סונטו פתרו את הבעיה הזו בצורה פשוטה וברורה עם חץ המראה לאן לפנות.
סונטו – פשוט לדעת לאן לפנות
למרות שכבר שנים עולה הדרישה בפורומים השונים של גרמין לתת למצב כזה פתרון, כאשר הפתרון די פשוט, כפי שסונטו עשו, עדיין גרמין מתעלמים מהבעיה.
יש מספר אפשרויות להתמודד עם מצב של מסלול עם פיצולים רבים. אם יש מסלול יחסית פשוט, תמיד אפשר לזכור את הכיוון הנכון בפיצול. אבל מה עושים כאשר המסלול מורכב יותר?דוגמא למסלול עם פיצולים רבים שקשה לזכור בכל פעם לאן לפנות
הפתרונות האפשריים לבעיה הינם:
- לפעמים מופיע חץ הניווט על המשך המסלול ואז אפשר לדעת לאן אמורים להמשיך. הבעיה – אי אפשר לסמוך על זה, לפעמים זה מופיע ולפעמים לא, בחוקיות שאינה ברורה לי. לדוגמא – מקרה שחץ הניווט מופיע וברור שצריך לפנות שמאלה ושמאלה
- יש לשים לב שכאשר לא ממשיכים בהסתעפות הנכונה, ומצב off course מופעל אצלכם, תופיע התרעה שסטיתם מהמסלול וכך ניתן לדעת שאתם לא נמצאים על השביל הנכון בהתאם לתכנון המקורי שהועלה לשעון.
- אם המסלול לא ממש חוצה את עצמו אלא רק משיק, ניתן לתכנן אותו כך שלא יהיו נקודות מגע וכך ניתן יהיה לדעת לאן להמשיך. לדוגמא:
- האפשרות הטובה ביותר – היא להוסיף נקודת ציון course point – כ-50-100 מטר לפני הפיצול, ובו מידע לאיזה כיוון לפנות.
הוספת נקודות ציון עם הוראות לאן לפנות – קודם ימינה ואז שמאלה- באמצעות הגרמין קונקט במחשב או בסמרטפון
דוגמא לנקודת ציון שהכנתי מופיעה – פניה ראשונה שמאלה ומיד לאחריה יש לפנות ימינה
לסיכום – אני מקווה שגרמין יתנו פתרון לבעיה ושהמאמר הזה יהיה לא רלוונטי בקרוב – עד אז יש מספר פתרונות כפי שציינתי, אומנם עקומים במקצת, אולם נותנים מענה מלא למסלולים מורכבים עם פיצולים רבים..