שמורת יהודיה, זוויתן, בריכת המשושים

מאת: אופיר ורדי 02/10/2021

המסלול הזה ישב אצלי במחשב תקופה ארוכה. הוא לא היה ארוך מידי בשביל שאסע במיוחד ולא קצר מספיק בשביל לעשות אותו על הדרך. השבוע, החלטתי שהגיע זמנו.

המסלול מתחיל מצומת יהודיה בכביש 92. על מנת להמנע מריצה על הכביש עד לכניסה לשטח, תכננתי כניסה קצרה לאזור שמורת מג'רסה. הכל זרם נחמד וממש לפני החזרה לכביש 92, גדר. טוב, אין ברירה מטפסים. ואז שוב גדר. שוב מטפסים. זוהי רמת הגולן – גדרות ושערים. ניתן להמנע מהגדרות – או לרוץ על הכביש או להמשיך מעט בתוך השמורה.

נכנס לשטח אש 122. אם רצים ביום שישי או שבת אין צורך בתיאום, בשאר הימים חובה לתאם כניסה. צפויה עכשיו עליה ארוכה של כ-17 ק"מ, בשביל לבן (תרתי משמע – מלא פודרה של טנקים). מאחר והתחלתי כשעה לפני האור, חלק מהעליה היא בחושך. אינספור תנים, חזירי בר, צבאים חוצים את המסלול, רצים במקביל, עוברים אותך מלפנים ומאחור, כל הזמן רעשי תנועה של בעלי חיים.

יש מספר מעברי מים, עד שחוצים את כביש 87 ולאחר כ-2 ק"מ ירידה לסינגל בנחל זוויתן. עכשיו החגיגה מתחילה. מעכשיו הריצה / תנועה בסינגלים טכנים עד טכנים מאוד. מגיעים לבריכת זוויתן עליון, בריכת זוויתן תחתון והרחצה חובה (בהתאם להתרעות הזיהום של הרט"ג). השביל ממשיך למפל זוויתן ומשם למסלול נחל זוויתן תחתון, מסלול סופר טכני ומאתגר למרות שהוא יחסית קצר.

לבסוף מגיעים לבריכת המשושים ששם יש אופציה לעלות לכניסה לשמורה בשביל להגיד שלום לפקחים ולקנות ממתקים. בנקודה זו הסינגלים נגמרים ויורדים בשביל ג'יפים כ-7 ק"מ עד לסיום. מהשביל נשקף נוף שרוף לאזור נחל זוויתן אשר נראה כאילו מעולם אחר.

כ-34 ק"מ עם 1300 מטר טיפוס.

מאחר ובמסלול אין נקודות מים, מלבד עליה לכניסה לשמורת משושים אשר נמצאת כבר בסוף המסלול, ניתן להטמין מים בחציית כביש 87 – נקודת שיא הגובה ואמצע המסלול. מיקום https://goo.gl/maps/Mxih8Q3BFyKnj5zx8

קישור לנקודת תחילת המסלול – https://goo.gl/maps/zPBfdESTKnAMkgzU9

למסלול לחצו כאן

תמונות מהמסלול:

הרשמו לקבלת עדכונים
Loading

בכל פעם שיפורסם מאמר חדש באתר תקבלו מייל. המנויים מקבלים תכנים יחודיים שאינם מתפרסמים במקורות אחרים. אנחנו לא שולחים פרסומים או ספאם

תאור המסלולים וקובץ מסלול gpx הוא תיאורטי בלבד. חלק מהמסלולים כוללים קטעים מסכני חיים! היציאה למסלול היא באחריותכם בלבד! לפני יציאה למסלול יש לברר את תנאי מזג אוויר, שטחי אש, אישורי ואיסורי תנועה. רק חלק מהמסלולים נבדקו בפועל ויתכנו שינויים לאורך זמן.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן